lørdag 10. november 2012

Så så.


Jeg liker hagen min. Jeg liker å luke og plante og så.
En dag jeg var på et rom og gjorde noe, fant jeg ut at dorull-midt-papp måtte være helt geniale å så i!
Når man bruker vanlige plastpotter, vokser etterhvert røttene ut av hullene i bunnen. Når man skal plante blomstene ut i bedet, må man fjerne plastpotta først. Da er det 99% sjanse for å rive av røttene, med det resultat at planta blir svak, eller i verste fall tar kvelden.



Hvis man putter jord i en dorullkjerne og sår i den vil røttene bli lengre enn i vanlige potter, fordi en dorull er høyere enn en gjennomsnitts firkant plastpotte kjøpt tildømes på FK.
 (Ja, jeg vanker en del der. Jeg har f.eks funnet ut at garderoben min nå er 33% fra Felleskjøpet, 33% fra Europris, og 33% fra en svunnen tid.)

Dessuten vil blomsten få en bedre start på utelivet fordi man kan sette hele rullen i jorda, og så løser den seg opp etterhvert. Ingen rotrøsk nødvendig.


Det er sikkert ingen andre som har tenkt på det før.
Dette kan revolusjonere jordbruket.
Jeg er genial.
 Verdensherredømme...


Rikdom...


Så leser jeg i en hagebok:
"Noen sommerblomster får veldig lange røtter, og det kan derfor være lurt å så dem i tomme dorullkjerner."
Noen andre har tenkt på det før.

Ja ja. Jeg får fortsette på hobbybasis.

 Funka bra, da. 

Neste vår skal jeg enda tidligere på'n. Kan nesten ikke vente...



2 kommentarer:

  1. knallbra. Mona du har fått meg til å legge inn kommentar på ein blogg for første gang! Aslaug.

    SvarSlett
  2. Hei Aslaug! Så hyggelig at du liker bloggen min:) Dette er første gang jeg kommenterer en blogg jeg også, inkludert min egen. Tøft!

    SvarSlett