tirsdag 17. januar 2012

Ekstrautstyr jeg ønsker meg til bilen: sånn lysende tekst som busser har i frontruta.
Når jeg kjører i mørket og glemmer å blende ned for møtende biler blir jeg stressa. I hvertfall hvis de blinker sånn sint med fjernlysa FLÆSJFLÆSJ! 3 flæsj eller mer setter meg helt ut. Jeg skriker unnskyld og lager trist fjes. Hadde vært litt ålreit om flæsjerne hadde fått det med seg, så de ikke trengte være sinna så lenge. Så da kom jeg til å tenke på at det kunne vært greit å ha en sånn tekstboks øverst i ruta. FLÆSJFLÆSJFLÆSJ og så trykker jeg bare på en knapp: "Uups!" "Sorry!" "Min feil!" "Skakkegjørradetmer!" (Jeg har veldig liten bil, må nok fatte meg i korthet eller trøkke det sammen litt)  Lurt! Og nyttig: i kryss uten lysregulering hvor man må tenke sjæl... Jeg sliter mucho med å huske hvilken hånd som er høyre selv i u-stressa situasjoner, og når det koker i toppen og jeg må finne ut om det er min tur til å kjøre kunne jeg tenkt meg å gitt et lite hint til medtrafikanter.
Bussen som går forbi her sier av og til
Seljord............ God Jul..............Seljord............ God Jul...............Seljord............ osv
Jeg ville sagt: Vil du ikke...........bulke...........så drit i............at du har...........forkjørsrett.

 

1 kommentar:

  1. Jeg ønsker meg også sånn tekstboks greie.. MEn har du også vurdert om den skal være foran eller bak? Ofte jeg tenker jeg skulle kommentert den bilisten foran meg, og det gjør jeg jo ved å blinke ut en beskjed i bakruta idet jeg kjører forbi...."Idiot, du kjører ikke i 60...50...60...og litt 70 og så i 60 igjen, i 80-sona!" :P
    Bloggen din er fantastisk! Jeg ler så jeg griner av innleggene og stripene :D

    SvarSlett