lørdag 14. januar 2012

Jeg tenker selv at jeg ikke har så veldig store hender, og derfor heller ikke så tjukke fingrer. Men telefonen min syns visst det. Blir mye alternativ grammatikk når jeg taster meldinger, og når jeg prøver å trykke pil med X på for å slette siste bokstav, går det ofte gæli. Æ og ø ligger rett over den, så istedet for å rette "hestene" til "hest", blir det "hesteææææææ". Makes no sense. Eller "hesteØØØØ". Kommer gjerne inntil stor-bokstav-tasten også.

Så jeg kom til å tenke på noe. En gang fikk jeg vepsestikk i lillefingeren. Et kjerringråd mot vepsestikk er å ha på litt eddik.
LITT eddik. Det å dynke en klut med eddik, surre den rundt fingeren, surre en plastpose utenpå der igjen (for å holde på fuktigheten) og å ha den på i 4 timer for å være SIKKER på at vepsestikket skal slutte å gjøre vondt, er som å ta 4 solariumstimer etter hverandre for å være sikker på å bli brun. Idéen er god, men huden din sliter.

Lang historie kort: Da jeg tok av plastposen og kluten fulgte den ytterste lillefinger-huden med i et stykke. Som et slags rekeskall. Eller en kondom. Det tror jeg faktisk er den beste beskrivelsen. Svupp. Fingeren var lyserosa i noen uker, men det gjorde egentlig ikke så vondt.

Derfor var det altså jeg tenkte at hvis jeg pakker pekefingeren inn på den samme måten hver kveld, og fjerner en millimeter pekefinger-hud hver morgen, burde jeg etterhvert klare å treffe pila med X på. Istedetfor å. Eller ØØØØØØØØ.

1 kommentar:

  1. Bra plan. Hvis fingerens tykkelse hovedsaklig besto av hud ;) Møe rart i huet ditt, Monaen! :))

    SvarSlett